SUM-KONFERENSEN 2011

Sum-konferensen

SUM (Sveriges Unga Muslimer) har precis hållt sin årliga konferens. Årets tema var -Tillsammans för en ljusare framtid. Det var 2 helt underbara och lärorika dagar i Stockholm. Jag fick chansen att lyssna på föreläsare som kom från världens olika hörn. Det var tredje året som jag deltog och jag längtar redan till nästa år. Jag blev väldigt inspirerad av många föreläsare och det var de som fick mig att börja blogga och sprida dawah (bjuda in människor till Islam) igen. Många har fördomar och missuppfattning om Islam och medias propaganda gör det heller inte bättre. Islamofobi som många påstås "lida av" går att bota all slags fobi går att bota.. Jag har valt att börja blogga igen för att sprida den sanna Islam ur en svensk muslims perspektiv och inte det ni ser och hör i media! Har ni frågor tveka inte att fråga =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0